ha a blogunk NEM TECCENE...

mit olvas az utca embere?

Mit olvas az utca népe? Legalábbis buszon, villamoson, vonaton - ahol mi is látjuk. Amatőr, villám olvasásszociológia. - A meló: csak "lesd meg", mit olvasnak a közeledben, és írd meg ide, röviden, bármilyen körítéssel: lehet róla sztorizni is, amit kérünk, csak ennyi, pl.: "[író neve], harmincas férfi, étterem" vagy "tini lány, villamos1" - [Toborzószövegünk:] Legyen ön is szemfüles!

Utolsó kommentek

  • tesz-vesz: na, de estert ki olvas? nincs olyan? (2011.04.04. 14:55) Újra itthon
  • tesz-vesz: valószínű ez a fülbevalós is legbelül tinilány volt (2011.04.04. 14:52) Alkonyat. mi más?
  • tesz-vesz: szerintem nagyon jó a Dűne nekem nagyon tetszett gyerekkoromban (2011.04.04. 14:51) A DŰNE GYERMEKEI
  • Pável: hát ti hogy találtatok ide? :O) (2011.01.20. 22:09) Tombol a nyár. Meg a Coelho.
  • tiboru: Jajj, Coelho... Ugye nem kell explicit legyek? (2011.01.20. 21:37) Tombol a nyár. Meg a Coelho.
  • tiboru: Frank Herbertet és/vagy A Dűnét ne tessenek bántani; egy könyvborító semmit sem jelent, főleg ideh... (2011.01.20. 21:34) A DŰNE GYERMEKEI
  • Vaciensis: @Vaciensis: S milyen szép lehet, ami belül van. Bár ki tudja, még az is lehet, hogy jó. De a külső... (2010.08.02. 20:33) A DŰNE GYERMEKEI
  • Utolsó 20

Ha jobban beleolvasnál...

Vegyesfelvágott

2010.02.25. 23:27 :: fűzfavirág

Kép a könyvről: A Budavári PalotaNagyjából egy hete gyűjtögetem az olvasókat és a könyveket. Általában büszke vagyok széleskörű tájékozottságomra: lehet, hogy nem olvastam egy csomó könyvet, lehet, hogy sokat sose fogok elolvasni, de eddig azt hittem, van némi fogalmam arról, mik jelennek meg. Na ezt ezen a héten felül kellett vizsgálnom.

A hét nyugodtan indult. A buszon egy keménytáblás könyvet olvasott velem szemben egy kora negyvenes, nyúzott nő, nyilván szintén munkából hazafelé. Czagány István: A Budavári Palota című, sok alap- és szerkezeti rajzzal illusztrált komoly szakmunkája volt. De amikor leszálltam a buszról, és megálltam a 61-es megállójában, egy csinos, nyilván az IBS-re járó egyetemista lány kezében olyat láttam, amit még soha. Elle Newmark Unholy Mischief című, ijesztő borítójú könyve volt nála, és miután együtt fölszálltunk, bele is bújt. Nem irigyeltem tőle...

Legközelebb reggel egy középiskolás lány, nyilván iskolába menet Vámos Miklós: Utazások Erotikában című könyvét olvasta elmerülten. Na, erről legalább hallottam. Láttam aztán egy ócska ruhákba öltözött késő harmincas nőt, aki igyekezett messze kalandozni legalább gondolatban. Agatha Christie: Órákját olvasta. Egy csinos, feketekabátos egyetemista lány pedig egy könyvtári könyvet, Kosztolányi Dezső: Boldogság című novelláskötetét. Nem találta könnyű olvasmánynak, gyakran megállt és szemmel láthatóan végiggondolta, amit addig olvasott.

Ma este pedig dőzsöltem: hazafelé a 61-esen három olvasót is lebuktattam. Egy dauerolt, szőkére festett haju huszonéves lány Hugh Laurie A balekját csukta össze leszálláshoz készülve. Egy épphogy huszonéves, lilasálas göndörhaju széplány másodéves joghallgató lehet, mert Polgárjog tankönyvet tanulmányozott, kevés lelkesedéssel. Velem szemben pedig holdvilágképű, bajszos jómunkásember angolul olvasott: Graham McNeill Horus Heresy sorozatából a Mechanicum című kötetet. Hát erről se tudtam, hogy van.

Most már, jelentem, sokkal szélesebb a látóköröm.

Szólj hozzá!

Címkék: kosztolányi vámos miklós hugh laurie tankönyv christie agatha harmincas férfi olvasta huszonéves nő olvasta harmincas nő olvasta negyvenes nő olvasta 61 es vili 29bus középiskolás czagány egyetemista lány elle newmark csinos egyetemista jogászlány graham mcneill angolul

A bejegyzés trackback címe:

https://mitolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr561791116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása