ha a blogunk NEM TECCENE...

mit olvas az utca embere?

Mit olvas az utca népe? Legalábbis buszon, villamoson, vonaton - ahol mi is látjuk. Amatőr, villám olvasásszociológia. - A meló: csak "lesd meg", mit olvasnak a közeledben, és írd meg ide, röviden, bármilyen körítéssel: lehet róla sztorizni is, amit kérünk, csak ennyi, pl.: "[író neve], harmincas férfi, étterem" vagy "tini lány, villamos1" - [Toborzószövegünk:] Legyen ön is szemfüles!

Utolsó kommentek

  • tesz-vesz: na, de estert ki olvas? nincs olyan? (2011.04.04. 14:55) Újra itthon
  • tesz-vesz: valószínű ez a fülbevalós is legbelül tinilány volt (2011.04.04. 14:52) Alkonyat. mi más?
  • tesz-vesz: szerintem nagyon jó a Dűne nekem nagyon tetszett gyerekkoromban (2011.04.04. 14:51) A DŰNE GYERMEKEI
  • Pável: hát ti hogy találtatok ide? :O) (2011.01.20. 22:09) Tombol a nyár. Meg a Coelho.
  • tiboru: Jajj, Coelho... Ugye nem kell explicit legyek? (2011.01.20. 21:37) Tombol a nyár. Meg a Coelho.
  • tiboru: Frank Herbertet és/vagy A Dűnét ne tessenek bántani; egy könyvborító semmit sem jelent, főleg ideh... (2011.01.20. 21:34) A DŰNE GYERMEKEI
  • Vaciensis: @Vaciensis: S milyen szép lehet, ami belül van. Bár ki tudja, még az is lehet, hogy jó. De a külső... (2010.08.02. 20:33) A DŰNE GYERMEKEI
  • Utolsó 20

Ha jobban beleolvasnál...

Reading Italy

2009.08.09. 11:48 :: Nani&Zitus

Az ember elutazik nyaralni, hogy végre kikapcsolódjon, és lám, vannak olyan funkciók, amiket akarva sem tud csak úgy takarékra állítani. Értsd ezalatt, hogy még olaszországi vakációnk alatt is megszállottan figyeltem az olvasó társadalmat. Ez most azért is volt különlegesen kellemes élmény, mert mint a buta turistáknak általában, nekem is folyton a kezemben volt a fényképezőgép, és ha könyvet láttam, egyből kattintani is tudtam (és hála a digitális világnak, a képekről utólag egész jól le lehetett nyomozni, hogy ki mit bújt).

Első megfigyelésem a Capitolium tetején termett, a sort nyitó képen látható 20-as leány olvasta Stephenie Meyer Breaking dawn című művét, de mivel a helyszín igazi turista-olvasztótégely, a nyelvről sajnos nem tudok nyilatkozni.

Később, a szállásunk melletti buszmegállóban, közel 45 fokos hőségben (és a tűző napon!!!) ragadott könyvet egy hasonló korú hölgyemény, és elmerült a német nyelvű vallási témában. A remekbe szabott fotóm miatt ezesetben utólag sem sikerült kinyomozni, hogy pontosan mit is olvasott, de minden esetre nagyon lelkes volt.

Pár nappal később, amikor már némileg kedvezőbb időjárási körülmények között Capri partjain sütettük a hasunkat, arra lettem figyelmes, hogy a napsugárzást kevésbé jól viselő, az árnyékba húzódó strandolók közül is sokan ragadnak könyvet. Konkrét termés csak egy nagyon oxfordi kiejtéssel beszélő brit bácsi esetében született, ő Val McDermid A darker domain című pszichothrillerét lapozgatta kíváncsian.

Amikor már visszafelé utaztunk a repülőtérre, a Nápoly-Róma vasútvonalon láttam még könyves embert, egy németül beszélő (tényleg német, esetleg osztrák, vagy svájci illetőségű?) fiatal pár férfi tagja tanulmányozott nagy odaadással egy nagyon pink borítójú terheskönyvet. Bár párja hasa még nem domborodott, roppant aranyos jelenség volt!

Végül Fiumicinon láttam még 20-as lányt egy távolkeleti képregénnyel a kezében, amit európai szemmel nézve szigorúan visszafelé olvasgatott.

Hjaj, úgy visszamennék még figyelgetni egy időre a külföldi olvasókat! :)

 

7 komment

Címkék: vonat külföldiül olvasta harmincas férfi olvasta huszonéves nő olvasta ötvenes férfi olvasta meyer stephenie mcdermid val

A bejegyzés trackback címe:

https://mitolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr561297940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2009.08.09. 14:11:29

Számomra odakinn az olvasás kapcsán a kávézók jutnak eszembe. Az újságokba jó pár percre mindenki belenéz, és nem csak a sportba.
Ott szerinten nagyon mennek a napilapok!

Egyébként szerintem nagyon jó hangulata van az idegenben olvasásnak! Parton árnyékban, meg városban padon kényelmesen.

Meg itthon henyélve az ágyban! :))

csenga77 · http://Betuveto.freeblog.hu 2009.08.10. 09:34:01

A fiatal terheskönyvet olvasgató férfiról miért nincs kép???:)

Nani&Zitus · http://s-anita.freeblog.hu 2009.08.10. 09:57:34

mert a dugig tömött vonaton ha a mellettem ülőre kattintgatok, senkivel nem hitetem el, hogy épp valami turista-nevezetességet fényképezek :)

és annyira nem vagyok bátor-pofátlan, h az arcába exponáljak valakinek :)

a.Nati · http://szeifertnatalia.wordpress.com 2009.08.14. 10:32:25

Mindent a blogért!:) Nagyon tetszik a poszt.

csenga77 · http://Betuveto.freeblog.hu 2009.08.17. 11:53:46

@Nani&Zitus: Legközelebb légy vakmerő és kattints:)
Ígérem én is megpróbálok hasonló remek képeket készíteni:)

Kávé és Csokoládé · http://www.kavecsokolade.blogspot.com/ 2009.08.19. 22:54:22

SziasztoK!
Én most Temesváron vagyok. Érdekel mit olvasnak az emberek? :)
süti beállítások módosítása