ha a blogunk NEM TECCENE...

mit olvas az utca embere?

Mit olvas az utca népe? Legalábbis buszon, villamoson, vonaton - ahol mi is látjuk. Amatőr, villám olvasásszociológia. - A meló: csak "lesd meg", mit olvasnak a közeledben, és írd meg ide, röviden, bármilyen körítéssel: lehet róla sztorizni is, amit kérünk, csak ennyi, pl.: "[író neve], harmincas férfi, étterem" vagy "tini lány, villamos1" - [Toborzószövegünk:] Legyen ön is szemfüles!

Utolsó kommentek

  • tesz-vesz: na, de estert ki olvas? nincs olyan? (2011.04.04. 14:55) Újra itthon
  • tesz-vesz: valószínű ez a fülbevalós is legbelül tinilány volt (2011.04.04. 14:52) Alkonyat. mi más?
  • tesz-vesz: szerintem nagyon jó a Dűne nekem nagyon tetszett gyerekkoromban (2011.04.04. 14:51) A DŰNE GYERMEKEI
  • Pável: hát ti hogy találtatok ide? :O) (2011.01.20. 22:09) Tombol a nyár. Meg a Coelho.
  • tiboru: Jajj, Coelho... Ugye nem kell explicit legyek? (2011.01.20. 21:37) Tombol a nyár. Meg a Coelho.
  • tiboru: Frank Herbertet és/vagy A Dűnét ne tessenek bántani; egy könyvborító semmit sem jelent, főleg ideh... (2011.01.20. 21:34) A DŰNE GYERMEKEI
  • Vaciensis: @Vaciensis: S milyen szép lehet, ami belül van. Bár ki tudja, még az is lehet, hogy jó. De a külső... (2010.08.02. 20:33) A DŰNE GYERMEKEI
  • Utolsó 20

Ha jobban beleolvasnál...

Az ütődött ügynök

2009.05.26. 12:06 :: Nani&Zitus

Kezdem megint a cikisebb résszel: újabban a „törzsolvasóimat” már smafu számomra jegyzetelni. Ez pusztán azért kellemetlen, mert a könyveket ugyan megjegyeztem, de arra persze képtelen vagyok visszaemlékezni, hogy mikor olvasták őket a szorgalmas rokonlelkek. 

Először is azzal a 60-as éveiben járó bácsival kezdeném, akit a 14-es villamoson szoktam látni a hajnali órákban, és aki kivétel nélkül mindig olvas. Ezúttal Dominic Streatfeild roppant izgalmasnak ígérkező könyve, az Agymosás volt a kezében, amit már én is beszereztem, annyira felcsigázta az érdeklődésemet.
Aztán egy az előző posztban már említett 20-on éves hölgyet láttam, aki Lőrincz L. László Manituk című regényének immáron a második kötetét olvasta a 3-as metrón.
 
Szerencsére a többi olvasóhoz már időpontot is tudok párosítani, szóval jöjjenek a piszkos részletek!
Folyó hó 11-én este együtt boroztunk egy barátnőmmel a Gödörben, aki nagy lelkesen mutatta nekem, hogy Truman Capote Az éjszaka fája című ígéretes válogatás kötetét olvassa éppen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A hét csütörtökjén (14-én) zsinórban három 20-on éves nő „mutogatta” nekem olvasmányát. Ketten az M3-on hadakoztak az Alkonyattal, illetve Peter Kerrtől az Egy ősz Mallorcán borító nélküli példányával, majd pár perccel később a 12-es/14-es villamos Újpest központi megállójában sorstársuk Roberto Savianotól a Gomorrával.
 
Másnap, 15-én a 14-es vilin 40-es éveiben járó hölgyet pillantottam meg egy igazi klasszikussal a kezében, Mikszáth-tól olvasta a Szent Péter esernyőjét. Bent a munkahelyemen már sokat emlegetett kolléganőmnél Susan Loomis regénye volt épp, cím szerint a Ház a Tatin utcán.
 
 
 
 
Vasárnap, 17-én a 3-as metró utazóközönsége bizonyult kegyesnek hozzám, ketten is láthatóvá tették olvasmányukat: egy 40-es nő eléggé pszichológiai témájúnak tűnő könyvet, a Csodalámpát olvasta, míg estefelé egy 20-as lányzó egyik kedvenc regényemet, a Védett férfiakat Merle-től (könyvtári példányt).
 
 
 
Következő héten is dömping volt, 21-én 50-es nő az M3-on romantikázott Danielle Steel Csodájával, míg a 10-en éves fiúk Dan Brown mellett tették le a voksukat. Aznap A Da Vinci-kód lapjai fogytak sebesen egyik képviselőjük kezében, majd pénteken az Angyalok és démonok kötetét habzsolta egy kortársa, mindketten a 139A buszon utaztak.
 
 
 
 
A péntek egyébként is nagyon „könyves” nap volt, a 14-es villamoson Jane Goodall A remény gyümölcsei című táplálkozási tanácsait olvasta egy a 20-as és 30-as éveinek határán egyensúlyozó hölgy, az M2 Deák téri megállójában tinédzser lány X Akták könyvet, azok közül is az Antitestek címűt.
Húszas nő a 139A busz Déli pályaudvarnál lévő végállomásán Az alkimistát Coelhotól, a buszról lelépve hasonló korú leány Christopher Paolinitől a Brisingr-t, 20-as fiú ugyanezen a járaton A tetstbeszéd enciklopédiáját a Pease házaspártól.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
A Brisingr tegnap egy 10-en éves kislány kezében is utazott mellettem a 14-es villamoson, sőt mi több, a gazdája olvasta is!
Hát, megint jó sok voltam, de nálam már csak így megy ez.

Szólj hozzá!

Címkék: m2 m3 coelho mikszáth kálmán brown dan huszonéves nő olvasta tizenéves lány olvasta steel danielle huszonéves férfi olvasta negyvenes nő olvasta merle robert lawrence leslie l tizenéves fiú olvasta 14villamos capote meyer stephenie 139es busz kerr peter paolini christopher goodall jane

A bejegyzés trackback címe:

https://mitolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr391144531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása