ha a blogunk NEM TECCENE...

mit olvas az utca embere?

Mit olvas az utca népe? Legalábbis buszon, villamoson, vonaton - ahol mi is látjuk. Amatőr, villám olvasásszociológia. - A meló: csak "lesd meg", mit olvasnak a közeledben, és írd meg ide, röviden, bármilyen körítéssel: lehet róla sztorizni is, amit kérünk, csak ennyi, pl.: "[író neve], harmincas férfi, étterem" vagy "tini lány, villamos1" - [Toborzószövegünk:] Legyen ön is szemfüles!

Utolsó kommentek

  • tesz-vesz: na, de estert ki olvas? nincs olyan? (2011.04.04. 14:55) Újra itthon
  • tesz-vesz: valószínű ez a fülbevalós is legbelül tinilány volt (2011.04.04. 14:52) Alkonyat. mi más?
  • tesz-vesz: szerintem nagyon jó a Dűne nekem nagyon tetszett gyerekkoromban (2011.04.04. 14:51) A DŰNE GYERMEKEI
  • Pável: hát ti hogy találtatok ide? :O) (2011.01.20. 22:09) Tombol a nyár. Meg a Coelho.
  • tiboru: Jajj, Coelho... Ugye nem kell explicit legyek? (2011.01.20. 21:37) Tombol a nyár. Meg a Coelho.
  • tiboru: Frank Herbertet és/vagy A Dűnét ne tessenek bántani; egy könyvborító semmit sem jelent, főleg ideh... (2011.01.20. 21:34) A DŰNE GYERMEKEI
  • Vaciensis: @Vaciensis: S milyen szép lehet, ami belül van. Bár ki tudja, még az is lehet, hogy jó. De a külső... (2010.08.02. 20:33) A DŰNE GYERMEKEI
  • Utolsó 20

Ha jobban beleolvasnál...

Vili

2008.10.10. 23:23 :: Amadea

A megyei könyvtár felé robogtam villamossal, s úgy látszik, nemcsak én:

Idős bácsika szorongatta ráncos kezében, oldalához szorítva Stephen King: Rémautó című könyvét (remélem, nem terheli meg a szívét egyszer egy hasonló stílusú könyv) és egy Ken Goddard könyvet (ha jól láttam), a címét eltakarta a kabátja.

Rémautó-ismertető

 

Másik villamos: én szállnék fel, egy lány le, maga előtt tartva két könyvet vízszintesen, sajnos a kötetek gerincén csak a szerzők voltak feltüntetve, egy Tandori Dezső-és egy Ungvári Tamás-mű.

Az egyetem megállójában egy fiatal férfi Robert W. Chambers A sárga király című művét lóbálta, komor tekintetét a sínekre vetve.

Ajánló

 

 

12 komment

Címkék: egyetem debrecen villamos tandori dezső chambers idős férfi olvasta king s huszonéves nő olvasta huszonéves férfi olvasta huszonéves lány hetvenes férfi olvasta ungvári tamás ken goddard

A bejegyzés trackback címe:

https://mitolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr88707812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.10.12. 22:09:48

Chambers: ezzel megvaz első könyv, amit már ketten is láttunk olvasni valahol! :)

kiscsiga (törölt) 2008.10.13. 09:06:06

Volt már ilyen. Csernus: A nő, Follett: Az idők végezetéig, Tolkien: A gyűrűk ura

Scala 2008.10.13. 10:37:55

Na igen, a felsoroltak annyira kifinomult ízlésről tanúskodnak...

kiscsiga (törölt) 2008.10.13. 11:21:27

Tolkient megvédem, ha kell. :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.10.13. 11:45:45

sznob vagy Scala, mert pl. ez a Chambers jónak tűnik... Tolkinere meg inkább nem szólok semmi :P

kiscsiga (törölt) 2008.10.13. 11:54:42

Na, szóljál csak, érdekel. :)

Scala 2008.10.13. 15:38:33

Murci, pont arra nem is gondoltam! ;-)
A GYU-t meg tényleg végig kellene olvasnom, mér annyiszor fogadkoztam... Nincs elég időm.
Két napja a kozmetikusomtól kapott Mesemaraton emlékfutamot olvasom (Vavyan Fable), szóval sznobbizmus visszautasítva.
Láttad, hogy Lévai Katalinnak megjelent a legújabbja? ;-)

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.10.13. 21:44:39

Hú mennyi komment:)

kiscsiga, a Nőt én is láttam (sőt, hallhattam is belőle egy művészi részletet), nemsokára felteszem ide.

Scala, ne haragudj, nem nagyon ismerlek, de egy kicsit tényleg sznob vagy:) Pl. Follettel mi bajuk az ellentábornak?

Murci, a Sárga király engem is felcsigázott, kíváncsi vagyok rá. A GYU-t nem bírom elolvasni, nem visz rá a lélek... a HP-t is abbahagytam a 4. kötet után.

Nekem a Mesemaraton - Emlékfutam nem tetszett, az első viszont nagyon jó, sztem inkább azt olvasd, ha Fable.től ez az elsőd. Meg a Jégtáncot, meg... befogom:)

Arra kíváncsi vagyok, Lévainál hogy megy az írás, nem segít-e neki valaki, jó-e, stb. Egy haverom azt mondta, olyan művészi szinten írja le a du... szeretkezést, hogy az ember teljesen kész lesz tőle:)

Scala 2008.10.14. 00:29:53

Szeretem a minőséget, ha ez sznobizmus, ám legyen.
A Mesemaratont már olvastam, eddig tetszik az Emlékfutam is. Lévaitól murci olvasott, szerinte sz*r. Én hiszek neki! ;-)
Jégtánc? És a Halkirálynő-sorozat?

borostyan 2008.10.14. 10:56:44

Érdekes nekem Fable-nek a fantasy könyvei jönnek be (bár eddig csak egyet olvastam: Álmok tengerén de az naggggyon tetszett és azon nevettem is), pedig azokat a rajongók meg leszólják... Valahogy a vicces könyvein nem tudok annyit nevetni :P

Scala 2008.10.14. 13:27:28

Borostyán: a legnagyobb baj Fable-lal szerintem, hogy nem elég letisztult, legtöbbször túl tömény. Rengeteg fordulat nyelvileg és történetileg is, aztán jól vált, de minden mondattal néha ütni akar... ami kár. Van egy olyan érzésem tőle, hogy 'ki kéne gyomlálni'.
Nálam azt a hatást idézi elő ez a jelenség, hogy végigloholok rajta, de nem sok marad meg belőle...
De nem rossz, évente kétszer nagyon is jó. Csak őt olvasni viszont nem bírnám...
Azt viszont szeretem, hogy nem is akar többnek lenni, mint ami.

Amadea · http://ropcsillag.freeblog.hu 2008.10.14. 22:58:41

Scala, nálam a két fogalom nem függ össze; a "sznobizmus" alatt azt értem, amikor valaki csak és kizárólag "magasabb" irodalmat hajnaldó olvasni, és ha meglát valakit mondjuk krimivel a kezében, szembeköpi, hogy paraszt, és csőlátással rendelkezik.
Minőség... szerintem ez olvasótól függ, ki mit tekint minőségnek.

Szóval sz*r? Tudod mit, én is hiszek murcinak és inkább nem próbálom ki:)

A Jégtánc független kötet:
bookline.hu/control/getbooks?mkod=268116

A Halkirálynő-sorozat is nagyon jó, imádtam. Meg a Vis Major-sorozat is, és még jónéhány:) Ha érdekel bővebben (pl. kötetek sorrendben, nekem mi tetszett, mi nem, stb.) segítek szívesen.

Borostyán, én is szeretem a fantasyjait, de az akicósok és a viccesek a kedvenceim. Az utóbbi időben az Ezüstegeret és a Nászjelentést szólták le nagyon, hiányolják a klasszikus, vicces-akciózsarus történeteket. Valamikor olvastam valahol, hogy készül az új Halkirálynő-rész.

Fable mesél, és kész:) Nem kell analizálni, csak olvasni egy jót:)
Én csak egy műfajt/szerzőt olvasni nem tudok, megfeküdné a kis gyomromat.
süti beállítások módosítása